Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gostyninie na rok szkolny 2023/2024
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gostyninie dysponuje sprzętem do prowadzenia diagnozy i terapii dzieci z trudnościami w nauce oraz problemami emocjonalnymi.
Dla klientów oferujemy:
Diagnozę
- diagnozę trudności i niepowodzeń szkolnych
- badania poziomu rozwoju psychoruchowego dzieci od 3-go miesiąca życia do 3-go roku życia
- badania przesiewowe w kierunku ryzyka dysleksji dzieci 5,6 letnich oraz z klas I-III
- logopedyczne badania przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym
- badania poziomu inteligencji
- badania logopedyczne od 3-go miesiąca życia
- diagnozę problemów emocjonalnych i wychowawczych
- diagnozę preferencji zawodowych
- diagnozę SI
Terapie:
- Terapię pedagogiczną, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
- Terapię logopedyczną dla dzieci z wadami wymowy, słabo słyszących, z niepłynnością mówienia.
- Terapię psychologiczną dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
- Terapię procesów integracji sensorycznej SI.
- Terapię Ręki.
- Terapię psychologiczną prowadzoną w oparciu o elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
- Neuroterapię EEG Biofeedback dla dzieci nadpobudliwych, dyslektycznych i nie tylko.
- Terapię metodą Tomatisa.
- Terapię uzależnień
Inne:
- Psychoedukację młodzieży z problemami zdrowotnymi.
- Poradnictwo edukacyjno-zawodowe – określanie preferencji zawodowych, pomoc w wyborze szkoły, zawodu.
- Przesiewowe badania słuchu i mowy z wykorzystaniem platformy do badania zmysłów.
- Warsztat umiejętności wychowawczych dla rodziców i wychowawców
- Mediacje Rodzinne
- Interwencje kryzysowe
Na wyżej wymienione zajęcia dzieci kwalifikowane są po dokonanej diagnozie psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznej. Można również zapisywać się na nie osobiście w sekretariacie poradni. Celem stałego podnoszenia jakości świadczonych przez nas usług prosimy o wszelkie sugestie i uwagi dotyczące naszej pracy, które można nadsyłać na nasz mailowy adres poradnia@ppp-gostynin.edu.pl
Zajęcia w roku szkolnym 2023-2024
Zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów szkól podstawowych:
Lp |
Tematyka |
Prowadzący |
Czas trwania |
1. |
Zajęcia dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych oparte na cyklu „Mądre bajki z całego świata” :
– Porozmawiajmy o emocjach – Rozwijanie kompetencji emocjonalnych przedszkolaków. (grupy 5-6 latków)
– Porozmawiajmy o wartościach – Rozwijanie kompetencji pozwalających rozumieć i realizować wartości w codziennym życiu (klasy I-III)
|
W. Pokropińska
W. Pokropińska
|
30-45 min
(cykl to 8 zajęć, możliwość realizacji kilku wybranych)
1 lub 2 godz. lekcyjne
(cykl to 8 zajęć, możliwość realizacji kilku wybranych) |
2. |
„Agresji – mówimy „Nie” – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów z klas„0” i I-III szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
1-2 godz. |
3. |
” Program edukacji antydyskryminacyjnej Inter ACT” – zajęcia dzieci w wieku przedszkolnym i klas I-III
|
D.Migdalska |
1 godz. |
4. |
„Blaski i cienie koleżeństwa” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podst. z klas IV-VI |
A.Matuszewska M. Kopczyńska |
2 godz. |
5. |
„Konflikt to nie koniec świata”- zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych Uczą jak strategicznie rozwiązywać powstałe konflikty. |
A.Matuszewska J. Skibińska |
2 godz. |
6. |
Zajęcia integrujące i reinegrujące zespół klasowy- dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. |
M.Sieńkowska- Szczerepa N. Stasiak-Kopaczewska |
|
7. |
„Agresja jest wśród nas” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych |
A. Matuszewska M. Kopczyńska |
2 godz. |
8. |
„Akceptuję siebie i innych” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
9. |
„Poznaj bexpieczny Intenret” – zajęcia dla klas 0-III
„Bezpieczni w sieci” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
D. Migdalska M. Kopczyńska A. Matuszewska W. Pokropińska |
1-2 godz. |
10. |
„Jak bronić siebie i nie ranić innych? – zajęcia o asertywności zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
11. |
„ Żyje zdrowo – uzależnieniom mówię NIE” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
12. |
„Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych klasy VII-VIII |
A. Matuszewska M. Kopczyńska |
2 godz. |
13. |
„Ja i grupa” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J.Skibińska |
2 godz. |
14. |
„Jak porozumiewać się z innymi” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych |
M. Kopczyńska J.Skibińska |
2 godz. |
15. |
„Jestem, czuję, akceptuję” –zajęcia grupowe terapeutyczne Cykl zajęć dla dzieci i młodzieży; spotkania w poradni |
N. Stasiak – Kopaczewska M. Sieńkowska- Szczerepa |
|
16. |
Trening Umiejętności Społecznych- TUS zajęcia na terenie Poradni. |
N. Stasiak- Kopaczewska M.Sieńkowska- Szczerepa |
1 godz. |
17. |
„Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i kl. I, II, III LO |
K. Koper – Latoszek |
1 lub 2 godz. lekcyjne |
18. |
„Sposoby efektywnego uczenia się i ćwiczenia rozwijające inteligencję” (program autorski) – dla uczniów szkól podstawowych od klasy IV SP |
K. Koper – Latoszek |
1 lub 2 godz. lekcyjne |
19. |
„Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych z klas VIII |
K. Koper – Latoszek |
1 lub 2 godz. lekcyjne |
20. |
„Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski) – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych klasa VIII |
K. Koper – Latoszek |
1 lub 2 godz. lekcyjne |
Zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Lp |
Tematyka |
Prowadzący |
Czas trwania |
1. |
„Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych |
A. Matuszewska M. Kopczyńska |
2 godz. |
2. |
„Akceptuję siebie i innych”– zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
3. |
„Jak bronić siebie i nie ranić innych?” – zajęcia o asertywności zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
4. |
„Konflikt to nie koniec świata” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych |
A.Matuszewska J.Skibińska |
2 godz |
5. |
„Bezpieczni w sieci- o cyberzagrożeniach”- zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych |
M. Kopczyńska A. Matuszewska |
2 godz. |
6 |
„Żyję zdrowo, uzależnieniom mówię NIE”- zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
7. |
„Ja i grupa” – zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
8. |
„Jak porozumiewać się z innymi?” – zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych NOWOŚĆ |
M. Kopczyńska J. Skibińska |
2 godz. |
9. |
„Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów z klas I, II , III LO |
K. Koper – Latoszek |
1 – 2 godz. |
10. |
„Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów z klas III i IV LO |
K. Koper – Latoszek |
1 – 2 godz. |
11. |
„Strategie kariery zawodowej” – zajęcia dla uczniów z klasy III Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia i IV klasy Technikum |
K. Koper – Latoszek |
1 – 2 godz. |
12. |
„Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski)– zajęcia dla maturzystów |
Tematyka zajęć dla rodziców/nauczycieli:
Według zapotrzebowania przedszkola, szkoły, czy placówki – zgłoszenia na pogadanki/warsztaty/spotkania z rodzicami należy kierować do Poradni z co najmniej 4 tygodniowym wyprzedzeniem.
Informujemy, że z uwagi na działalność statutową Poradni i możliwości jej realizacji w określonych terminach nie zawsze będziemy mogli przeprowadzić zajęcia w szkołach i placówkach.
Prosimy o wyrozumiałość.