PORADNIA
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
09-500 GOSTYNIN , ul. 3 Maja 43 b
Tel. (0-24) 235-37-35
Fax. (0-24) 235-29-85
Szanowni Państwo,
Poniżej przedstawiamy ofertę poradni na rok szkolny 2021/22.
Prosimy o zapoznanie się z naszymi propozycjami i wybranie dla siebie tych najciekawszych czy najpotrzebniejszych. W celu ułatwienia czytelnikowi poruszania się po ofercie podzieliliśmy zajęcia na grupy wiekowe, etapy edukacyjne.
W związku z nowymi zadaniami, proponujemy procesowe wspomaganie w/w instytucji jak i tworzenie sieci współpracy w zależności od zgłoszonej do nas problematyki. Zapraszamy na kolejne edycje „Szkoły dla Rodziców”. Szczegółowe informacje na temat zajęć w Szkole znajdą Państwo w zakładce Aktualności na naszej stronie internetowej www.ppp-gostynin.edu.pl. Również na tej stronie zamieściliśmy wszelkie informacje o naszej placówce oraz konieczne druki do zarejestrowania się w poradni.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gostyninie dysponuje sprzętem
do prowadzenia diagnozy i terapii dzieci z trudnościami w nauce oraz problemami emocjonalnymi.
Dzięki Platformie Do Badania Zmysłów jesteśmy w stanie wykryć wady słuchu, wzroku i mowy.
Prowadzimy również terapię dzieci dyslektycznych ( metodą R. Warnkego), które z powodu osłabionego funkcjonowania CUN z trudnością przetwarzają i interpretują dopływające do nich bodźce wzrokowe, słuchowe. Prowadzony tą metodą trening korzystnie również wpływa na rozwój wszystkich funkcji słuchowo- językowych odpowiedzialnych za mówienie , czytanie, pisanie i słuchowe zapamiętywanie.
Metoda R.Warnkego, czy EEG Biofeedback zapewnia naszym klientom opiekę psychologiczno-pedagogiczną na najwyższym poziomie.
W imieniu własnym i Pracowników zapraszam do Poradni
Dyrektor Poradni
Dorota Migdalska
Dla klientów oferujemy:
Diagnozę
-
- diagnozę trudności i niepowodzeń szkolnych
- badania poziomu rozwoju psychoruchowego dzieci od 3-go miesiąca życia do 3-go roku życia
- badania przesiewowe w kierunku ryzyka dysleksji dzieci 5,6 letnich oraz z klas I-III
- logopedyczne badania przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym
- badania poziomu inteligencji
- badania logopedyczne od 3-go miesiąca życia
- diagnozę problemów emocjonalnych i wychowawczych
- diagnozę preferencji zawodowych
- diagnozę SI
Terapie:
- Terapię pedagogiczną, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
- Terapię logopedyczną dla dzieci z wadami wymowy, słabo słyszących, z niepłynnością mówienia.
- Terapię psychologiczną dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi (reakcje nerwicowe, tiki; mimowolne moczenie się, zanieczyszczanie, lęki, fobie szkolne, nadpobudliwość psychoruchowa).
- Diagnozę i terapię procesów integracji sensorycznej SI.
- Terapię Ręki.
- Terapię psychologiczną prowadzoną w oparciu o elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
- Psychoedukację młodzieży z problemami zdrowotnymi.
- Poradnictwo edukacyjno-zawodowe – określanie preferencji zawodowych, pomoc w wyborze szkoły, zawodu.
- Neuroterapię EEG Biofeedback dla dzieci nadpobudliwych, dyslektycznych i nie tylko.
- Terapie R. Warnkego dla dzieci dyslektycznych.
- Przesiewowe badania słuchu i mowy z wykorzystaniem platformy do badania zmysłów.
- Warsztat umiejętności wychowawczych dla rodziców i wychowawców
- Madiacje Rodzinne – NOWOŚĆ
Na wyżej wymienione zajęcia dzieci kwalifikowane są po dokonanej diagnozie psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznej. Można również zapisywać się na nie osobiście w sekretariacie poradni.Celem stałego podnoszenia jakości świadczonych przez nas usług prosimy o wszelkie sugestie i uwagi dotyczące naszej pracy, które można nadsyłać na nasz mailowy adres poradnia@ppp-gostynin.edu.pl
Zajęcia dla nauczycieli, rodziców i nauczycieli na rok szkolny 2021-2022
Zajęcia edukacyjne dla uczniów w wieku przedszkolnym i szkól podstawowych:
Lp | Tematyka | Prowadzący | Czas trwania |
1. | „Agresji – mówimy „Nie” – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów z klas„0” i I-III szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
1-2 godz. |
2. | „Blaski i cienie koleżeństwa” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podst. z klas IV-VI | A.Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
5. | „Konflikt to nie koniec świata”- zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych Uczą jak strategicznie rozwiązywać powstałe konflikty. | A.Matuszewska
J. Skibińska |
2 godz. |
6. | Zajęcia integrujące i reinegrujące zespół klasowy- dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. | M.Sieńkowska- Szczerepa
N. Stasiak-Kopaczewska |
|
7. | „Agresja jest wśród nas” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
8. | „Akceptuję siebie i innych” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
9. | „Bezpieczni w sieci” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
A. Matuszewska |
2 godz. |
10. | „Jak bronić siebie i nie ranić innych? – zajęcia o asertywności zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
11. | „ Żyje zdrowo – uzależnieniom mówię NIE” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
12 | „Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych klasy VII-VIII | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
13. | „Ja i grupa” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych NOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J.Skibińska |
2 godz. |
14. | „Jak porozumiewać się z innymi” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych NOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J.Skibińska |
2 godz. |
15. | „Jestem, czuję, akceptuję” –zajęcia grupowe terapeutyczne Cykl zajęć dla dzieci i młodzieży; spotkania w poradni NOWOŚĆ | N. Stasiak – Kopaczewska
M. Sieńkowska- Szczerepa |
|
16. | Trening Umiejętności Społecznych- TUS zajęcia na terenie Poradni. | N. Stasiak- Kopaczewska
M.Sieńkowska- Szczerepa |
1 godz. |
17. | „Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i kl. I, II, III LO | K. Koper – Latoszek | 1 lub 2 godz. lekcyjne |
18. |
„Sposoby efektywnego uczenia się i ćwiczenia rozwijające inteligencję” (program autorski) – dla uczniów szkól podstawowych od. klasy IV SP | K. Koper – Latoszek | 1 lub 2 godz. lekcyjne |
19.
|
„Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych z klas VIII
|
K. Koper – Latoszek | 1 lub 2 godz. lekcyjne |
20.
„Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski) – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych klasa VIII
|
K. Koper – Latoszek | 1 lub 2 godz. lekcyjne | |||
Zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Lp | Tematyka | Prowadzący | Czas trwania |
1. |
„Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
2. | „Akceptuję siebie i innych”– zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
3. | „Jak bronić siebie i nie ranić innych?” – zajęcia o asertywności zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
4. | „Konflikt to nie koniec świata” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych | A.Matuszewska
J.Skibińska |
2 godz |
5. | „Bezpieczni w sieci- o cyberzagrożeniach”- zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
A. Matuszewska |
2 godz. |
6 | „Żyję zdrowo, uzależnieniom mówię NIE”- zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
7. | „Ja i grupa” – zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych NOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
8. | „Jak porozumiewać się z innymi?” – zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych NOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
9.
|
„Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów z klas I, II , III LO | K. Koper – Latoszek | 1 – 2 godz. |
10.
|
„Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów z klas III i IV LO |
K. Koper – Latoszek | 1 – 2 godz. |
11. | „Strategie kariery zawodowej” – zajęcia dla uczniów z klasy III Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia i IV klasy Technikum | K. Koper – Latoszek | 1 – 2 godz. |
6. |
„Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski)– zajęcia dla maturzystów
|
K. Koper – Latoszek | 1- 2 godz. |
PORADNIA
Szanowni Państwo ,
poniżej przedstawiamy ofertę poradni na rok szkolny 2019/2020. Prosimy
o zapoznanie się z nią i wybranie dla siebie najciekawszych propozycji zajęć.
W celu ułatwienia czytelnikowi poruszania się po ofercie podzieliliśmy zajęcia na grupy wiekowe, etapy edukacyjne.
W związku z nowymi zadaniami, które obowiązują Poradnie od stycznia 2016 roku, zapraszamy szkoły i inne placówki oświatowe do współpracy. Proponujemy procesowe wspomaganie w/w instytucji jak i tworzenie sieci współpracy w zależności od zgłoszonej do nas problematyki.
Zapraszamy na kolejne edycje „Szkoły dla Rodziców”. Szczegółowe informacje na temat zajęć w Szkole znajdą Państwo w zakładce Aktualności na naszej stronie internetowej www.ppp-gostynin.edu.pl. Również na tej stronie zamieściliśmy wszelkie informacje o naszej placówce oraz konieczne druki do zarejestrowania się w poradni.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gostyninie dysponuje sprzętem
do prowadzenia diagnozy i terapii dzieci z trudnościami w nauce oraz problemami emocjonalnymi.
Dzięki Platformie Do Badania Zmysłów jesteśmy w stanie wykryć wady słuchu, wzroku i mowy.
Prowadzimy również terapię dzieci dyslektycznych ( metodą R. Warnkego), które z powodu osłabionego funkcjonowania CUN z trudnością przetwarzają
i interpretują dopływające do nich bodźce wzrokowe, słuchowe. Prowadzony tą metodą trening korzystnie wpływa na rozwój wszystkich funkcji słuchowo- językowych odpowiedzialnych za mówienie, czytanie, pisanie i słuchowe zapamiętywanie.
Metoda R.Warnkego, czy EEG Biofeedbackzapewnia naszym klientom opiekę psychologiczno-pedagogiczną na najwyższym poziomie.
W imieniu własnym i Pracowników zapraszam do Poradni
Dyrektor Poradni
Dorota Migdalska
Dla klientów oferujemy:
Diagnozę
- diagnozę trudności i niepowodzeń szkolnych
- badania poziomu rozwoju psychoruchowego dzieci od 3-go miesiąca życia do 3-go roku życia
- badania przesiewowe w kierunku ryzyka dysleksji dzieci 5,6 letnich oraz z klas I-III
- logopedyczne badania przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym
- badania poziomu inteligencji
- badania logopedyczne od 3-go miesiąca życia
- diagnozę problemów emocjonalnych i wychowawczych
- diagnozę preferencji zawodowych
- diagnozę SI
Terapie:
- Terapię pedagogiczną, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- Terapię logopedyczną dla dzieci z wadami wymowy, słabo słyszących, z niepłynnością mówienia
- Terapię psychologiczną dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi (reakcje nerwicowe, tiki; mimowolne moczenie się, zanieczyszczanie, lęki, fobie szkolne, nadpobudliwość psychoruchowa)
- Diagnozę i terapię procesów integracji sensorycznej SI
- Terapię Ręki
- Terapię psychologiczną prowadzoną w oparciu o elementy terapii poznawczo-behawioralnej
- Psychoedukację młodzieży z problemami zdrowotnymi
- Poradnictwo edukacyjno-zawodowe – określanie preferencji zawodowych, pomoc w wyborze szkoły, zawodu
- Neuroterapię EEG Biofeedback dla dzieci nadpobudliwych, dyslektycznych
i nie tylko
- Terapie R. Warnkego dla dzieci dyslektycznych
- Przesiewowe badania słuchu i mowy z wykorzystaniem platformy do badania zmysłów
- Warsztat umiejętności wychowawczych dla rodziców i wychowawców .
Na wyżej wymienione zajęcia dzieci kwalifikowane są po dokonanej diagnozie psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznej. Można również zapisywać się na nie osobiście w sekretariacie poradni.Celem stałego podnoszenia jakości świadczonych przez nas usług prosimy o wszelkie sugestie i uwagi dotyczące naszej pracy, które można nadsyłać na nasz mailowy adres poradnia@ppp-gostynin.edu.pl
Zajęcia
dla nauczycieli, rodziców i nauczycieli
na rok szkolny 2019-2020
Zajęcia edukacyjne dla uczniów w wieku przedszkolnym i szkól podstawowych:
Lp | Tematyka | Prowadzący | Czas trwania |
1 | „Agresji – mówimy „Nie” – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów z klas„0” i I-III szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
1-2 godz. |
2 | „Blaski i cienie koleżeństwa” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podst. z klas IV-VI | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
3 | „Konflikt to nie koniec świata”- zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych Uczą jak strategicznie rozwiązywać powstałe konflikty. | A. Matuszewska
J. Skibińska |
2 godz. |
4 | „Rozwiązuję sytuacje problemowe”- zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M.Sieńkowska-Szczerepa | 2 godz. |
5 | „Agresja jest wśród nas” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
6 | „Akceptuję siebie i innych” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
7 | „Bezpieczni w siecii” – zajęcia dla uczniów szkół podstawowych NOWOŚĆ | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
8 | „Jak bronić siebie i nie ranić innych? – zajęcia o asertywności zajęcia dla uczniów szkół podstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
9 | „Żyje zdrowo, uzależnieniu mówię NIE”- zajęcia dla uczniów szkół podstawowychNOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
10 | „Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół podstawowych klasy VII-VIII | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
11 | „Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych | K. Koper – Latoszek | 1-2 godz. lekcyjne |
12 | „Sposoby efektywnego uczenia się i ćwiczenia rozwijające inteligencję” (program autorski) – dla uczniów szkól podstawowychod klasy V SP | K. Koper – Latoszek | 1-2 godz. lekcyjne |
13 | „Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów szkól podstawowych z klas VIII | K. Koper – Latoszek | 1-2 godz. lekcyjne |
14 | „Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski) – zajęcia dla uczniów szkól podsawowych klasa VIII | K. Koper – Latoszek | 1-2 godz. lekcyjne |
15 | „Postaw na siebie”- zajęcia socjoterapeutyczne | M. Sieńkowska- Szczerepa | Cykl zajęć dla młodzieży spotkania w poradni |
16 | „TUKAN- Trening Umiejetności Kontroli Zachowańzwiazanych z alkoholem” | M. Sieńkowska- Szczerepa | Cykl zajęć dla młodzieży spotkania w poradni |
Zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Lp | Tematyka | Prowadzący | Czas trwania |
1 | „Zrozumieć agresję i pokonać złość” – zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | A. Matuszewska
M. Kopczyńska |
2 godz. |
2 | „Akceptuję siebie i innych”– zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
3 | „Jak bronić siebie i nie ranić innych?” – zajęcia o asertywności zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
4 | „Konflikt to nie koniec świata” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych | A.Matuszewska
J.Skibińska |
2 godz. |
5 | „Bezpieczni w sieci- o cyberzagrożeniach”- zajęcia warsztatowe dla uczniów ze szkól ponadpodstawowych | M. Kopczyńska | 2 godz. |
6 | „Żyję zdrowo, uzależnieniom mówię NIE”zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowychNOWOŚĆ | M. Kopczyńska
J. Skibińska |
2 godz. |
7 | „Kim będę ? Moja przyszłość zawodowa” – zajęcia dla uczniów z klas I i II LO | K. Koper – Latoszek | 1- 2 godz. |
8 |
„Racjonalne planowanie kariery edukacyjno – zawodowej i rozwoju osobistego” – zajęcia dla uczniów z klas III LO |
K. Koper – Latoszek | 1- 2 godz. |
9 | „Strategie kariery zawodowej” – zajęcia dla uczniów z klasy III Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia i IV klasy technikum | K. Koper – Latoszek | 1- 2 godz. |
10 |
„Przygotowanie do egzaminu i sposoby radzenia sobie ze stresem” (program autorski)– zajęcia dla maturzystów
|
K. Koper – Latoszek | 1- 2 godz. |
Seminaria dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkół podstawowych;
Lp | Tematyka | Prowadzący | Czas trwania |
1 | „Mama, tata , tablet”– dla rodziców dzieci z przedszkola | D. Migdalska | 1 godz. |
2 |
„Moje dziecko idzie do przedszkola” – dla rodziców dzieci 3,4letnich z przedszkolarozpoczynających edukację i wychowanie przedszkolne |
K. Koper – Latoszek | 1 godz. |
3 | „Agresja u przedszkolaków – źródła, metody reagowania” – dla rodziców dzieci z przedszkola NOWOŚĆ | D. Migdalska | 1 godz. |
4 | „Rola rodziny w wychowaniu” –dla rodzicow dzieci z przedszkola i szkół podstawowychkl I-VI | J. Skibińska | 1 godz. |
5 | „Stawianie granic w wychowaniu” – dla rodziców dzieci z przedszkola i szkół podstawowych kl I-III | J. Skibińska | 1 godz. |
6 |
„Stymulowanie procesów poznawczych dziecka”– dla rodziców dzieci z kl. „0” i kl. I-III SP |
K. Koper – Latoszek | 1 godz. |
7 |
„Agresja wśród dzieci i młodzieży. O przejawach i formach agresji w szkole oraz sposobach ich przezwyciężania” – szkoły podstawowe NOWOŚĆ |
A Matuszewska | 1 godz. |
8 | „Nie chce mi się żyć. Depresja u dzieci i młodzieży” – dla rodziców uczniów ze szkół podstawowych | J. Skibińska | 1 godz. |
9 |
„Moje dziecko nie chce się uczyć. Jak motywować dzieci do nauki i odrabiania prac domowych” – dla rodziców uczniów ze szkół podstawowych |
A Matuszewska | 1 godz. |
10 |
„Sukces czy porażka… O przyczynach niepowodzeń szkolnych dzieci” – dla rodziców uczniów ze szkół podstawowych |
A Matuszewska | 1 godz. |
11 | „Akceptuję siebie i innych – o tolerancji i dyskryminacji” – dla rodziców uczniów ze szkół podstawowych
|
J. Skibińska | 1 godz. |
12 | „Bezpieczni w sieci – bezpieczni w życiu. o cyberzagrożeniach wśród dzieci – dla rodziców uczniów ze szkół podstawowych |
M. Kopczyńska | 1 godz. |
13 |
„Jak wspierać dziecko w osiąganiu sukcesów w kolejnym etapie edukacyjnym?”- dla rodziców uczniów kończących klasę III SP |
M. Kopczyńska | 1 godz. |
14 | „Mądre towarzyszenie dziecku w okresie dorastania” – dla rodziców uczniów od kl. IV do VI SP | K. Koper – Latoszek | 1 godz. |
15 | „Wspomaganie dziecka w wyborze szkoły i zawodu” – dla rodziców uczniów z klas VIII | K. Koper – Latoszek | 1 godz. |
16 | „Warsztaty 5 zmysłów- czyli wspomaganie rozwoju sensorycznego dziecka”- dla rodziców dzieci 3, 4 letnich do III klasy SP | M. Sieńkowska- Szczerepa | 1 godz. |
Dla nauczycieli wszystkich typów szkól i placówek
Lp | Tematyka | Prowadzący |
1 | „Jak rozpoznać zaburzenia integracji sensorycznej u mojego ucznia?” | Marta Sieńkowska- Szczerepa |
2 | „Jak radzić sobie z emocjami’ – warsztat dla nauczycieli wszystkich typów szkół | D. Migdalska |
3 | Punkt wsparcia dla pedagogów, psychologów szkolnych w poradni | Wyznaczone na spotkanie osoby |
Zgłoszenia w formie pisemnej na przedstawione powyżej propozycje zajęć dla uczniów oraz seminariów dla rodziców należy zgłaszać przynajmniej z 3-tygodniowym wyprzedzeniem. Realizowane one będą według kolejności zgłoszeń oraz możliwości ich zrealizowania przez pracowników Poradni.
W przypadku spotkań z rodzicami wymagana jest obecność przynajmniej 10 rodziców.