Ułatwienia dostępu

Zadania poradni

  1. Do zadań poradni należy w szczególności :
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
  • profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka,
  • terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
  • pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły,
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
  1. Poradnia realizuje zadania w szczególności przez :

diagnozę

  • badania poziomu rozwoju umysłowego
  • zainteresowań
  • zdolności uczenia się
  • preferencji zawodowych
  • trudności dydaktycznych i wychowawczych
  • specyficznych trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu
  • poziomu dojrzałości szkolnej

terapię logopedyczną, psychologiczną, pedagogiczną

  • nieprawidłowości i wady wymowy
  • specyficzne trudności w nauce pisania i czytania
  • zaburzenia emocjonalne
  • trudności adaptacyjne
  • trudności w komunikowaniu się z innymi i utrzymaniu poprawnych relacji
  • trudności w stosunkach rodzinnych
  • nałogi i uzależnienia

edukację

  • zajęcia psychoedukacyjne z włączeniem metod aktywnych
  • udział w radach pedagogicznych
  • wykłady, pogadanki, prelekcje dla nauczycieli, rodziców, uczniów
  • psychokorekcję
  • doradztwo
  • konsultację, poradnictwo
  • interwencję kryzysową
  • mediację
  • działalność profilaktyczną
  • działalność informacyjną

Istnieje również możliwość współpracy z instytucjami i zakładami pracy w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.